søndag den 30. juni 2013

Jordbærsaft vol 3

Så blev det tid til sidste trin. Sukkeret er opløst og saften skal nu hældes på flasker. 
Først skoldes alle flasker så de er HELT rene. Jeg koger vand og hælder lidt i hver flaske for derefter at ryste det rundt. PAS PÅ flaskerne bliver meget varme. 

Inden saften hældes på flasker tilføjer jeg 1/2 tsk atamon pr liter saft. Dette er ikke nødvendigt men jeg vil ikke risikere at det bliver for gammelt. 

Herefter er det bare med at komme i gang med at få det hældt i flaskerne. Det nemmeste er jo selvfølgelig at bruge en tragt, og hvert år står jeg og tænker på hvorfor det lige er at jeg ikke ejer sådan en. Men det jo alligevel i flaskerne og her er resultatet
6 1/2 liter råsaft. 
Vi plejer at blande det 1:5 men det kommer jo meget an på hvor stærkt man vil have det så prøv jer frem ;) 
Opskriften i en forkortet version bliver lagt under DIY snarest. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar