fredag den 8. april 2016

Kjole og top af samme mønster

Jeg har som nævnt før haft en del stof og mønstre til at ligge som der ikke er blevet gjort noget ved, men nu er jeg begyndt at tage i bunken.

Første omgang blev til en top og en kjole ud fra samme mønster. (Stoff og stil Nr 23038)

Det tog en aftens tid at klippe da der skulle mange pauser til. Igen mangler jeg mit høje klippebord - jeg får simpelthen ondt i lænden når jeg skal stå og læne mig ind over spisebordet :(
Men det blev klippet! Jeg har udnyttet stoffet så toppen blev klippet af det stof der var til overs fra kjolen.
Mønstret er et easy-mønster og det tager hverken lang tid at klippe eller at sy. Tror jeg sammenlagt har brugt 3 timer koncentreret arbejde på begge dele.

I mønstret er det egentlig meningen at man skal lave kantbånd af stoffet og sy på i ærmegab og halsen, men jeg syntes ikke det ville passe ind pga stoffet, så jeg har i stedet overlocket alle kanter og lavet et ville ombuk med en stikkesting som jeg synes passer bedre. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar