fredag den 6. maj 2016

Støt de danske hospitalsklovne

Da min datter var ca 10 mdr gammel fik hun fra den ene dag til den anden meget høj feber. Her snakker vi ml 39,9 og 40,1. Jeg fik hende til lægen, men gik hjem uden noget svar på hvorfor. Da feberen ikke faldt tog jeg hende afsted igen dagen efter og dagen efter igen da der stadig ingen ændring var. Sidste dag var en fredag og vi gik hjem med beskeden om at det var en virus da hun ikke var slap eller ukontaktbar og det kunne de ikke gøre noget ved. Vi skulle selvfølgelig bare give panodil og se tiden an :(
Jeg var dog ikke tryk ved situationen og havde meget svært ved beskeden om at slå feberen ned med panodil når vi ikke viste hvad den skyldes, da jeg er af den holdning at feber er til for at slå sygdom ihjel. Nå men vi tog hjem og så tiden an UDEN panodil.
Lørdag var uændret og jeg var på ingen måde tryg ved situationen så mig afsted til vagtlægen med hende. Her målte de hendes infektionstal som var på 128 (skal normalt ligge under 5 mener jeg)
Vi blev sendt meget hurtigt ind til børnemodtagelsen på Aalborg sygehus nord hvor ventetiden ellers gik igang.
Efter noget tid fik vi en stue og hun blev tjekket igennem. Igen med besked om at de ikke kunne forstå den høje feber da hun eller var frisk nok. Jeg blev dog ved med at holde fast i at der var noget som ikke var som det skulle være da mine børn generelt ikke er generet at feber og bla heller ikke har feber ved mellemørebetændelse.
Nå men der blev taget blodprøver og urinprøver der blev sendt til dyrkning.
Sent lørdag aften fik vi lov til at komme hjem men vi skulle møde derinde næste morgen.
Da vi mødte søndag var der igen en dag i vente med ventetid. De kunne ikke se noget ud fra prøverne men de tog nogle flere. Sent søndag fik vi besked om at infektionstallet var faldet og sammenholdt med at feberen og var normal besluttede vi at vi tog hjem igen og troede at så var det nok bare det.

Mandag havde hun hjemme for at komme sig helt. Tirsdag var hun helt sig selv igen og hun kom i dagpleje. Lidt inden middag blev jeg ringet op af sygehuset at de ud fra urindyrkningen kunne se at hun havde en urinvejsinfektion og ud fra blodprøven se at den nu var gået i blodet. Det vil altså sige at hun havde e-coli bakterier i blodet som hun skulle  komme ind med det samme og starte op på medicin i drop som hun så skulle have 3 gange i døgnet lige fordelt i 5 dage.
Derefter fulgte der en 10 dage penicillin kur hjemme.

Nå men os afsted i al hast. Vi brugte de næste 5 døgn i en mærkelig form for bobbel. Jeg havde besluttet at vi sov hjemme og brugte dagen på sygehuset.
Vi startede dagen med at køre tidligt på sygehuset og få første dosis i droppet ved 7.30 tiden, så hyggede og legede vi indtil anden dosis ved 15.30 tiden.  Derefter tog vi hjem og hyggede med far og noah og spiste aftensmad sammen med dem. Emilie blev puttet tidligt hjemme hvorefter jeg tog hende med ind igen så hun kunne få dagens sidste dosis kl 22.30. herefter hjem og sove resten af natten.
Hun klarede over al forventning og charmedere hele afdelingen og alle hun kom forbi.
De første 3-4 dage lå droppet i hånden men da det blev utæt blev det efterfølgende lagt i foden.



Hun fik efterfølgende mikstur hjemme som hun tog meget pænt. Til tjek et par måneder efter var alt som det skulle være og hun slap uden noget mén.

Jeg er den dag i dag glad for at jeg fulgte min mavefornemmelse og holdt fast i at hun skulle tjekkes ordentlig igennem selvom lægerne var uenige.
Under vores ophold stiftede vi for første gang bekendtskab med de danske hospitalsklovne og så hvilken store forskel de gør for de indlagte børn.

Anden gang vi mødte dem var da emilie lige var blevet 1 år. Altså ikke ret lang tid efter første omgang var afsluttet. Denne gang havde hun efter en tur på gyngen brækket skinnebenet så hun røg i gips. Denne gang hjalp en klovn hende igennem at få taget gipsen af og det var SÅ god en oplevelse for hende.

Nu er min store pige blevet 4 år og har heldigvis været forskånet for flere alvorlige sygdomsforløb, men jeg har i de forgangne år tænkt meget på klovnene og det kæmpe stykke arbejde de hver dag gør. Det vil jeg gerne støtte så de kan hjælpe endnu flere børn.



Derfor har jeg nu lavet denne her mega søde klovn som du kan købe opskriften til. ALLE pengene går ubeskåret til klovnene. Man må selvfølgelig også støtte uden at købe opskriften hvis man har lyst til det. Dette kan man gøre HER. Eller ved at sende en sms med teksten: DHK 5225 til 1277 så støtter du med 50 kr.

Opskriften koster 25 kr og kan købes her.

Jeg håber i vil tage godt imod den og hjælpe mig med at støtte klovnene så de kan blive ved med at gøre deres gode gerning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar